Home / Moda / Zdrowie / Zimowa dieta, uboga w współczesne warzywa dane z czasu wiosenno-letniego

Zimowa dieta, uboga w współczesne warzywa dane z czasu wiosenno-letniego

Zimowa dieta, uboga w ostatnie warzywa znane z czasu wiosenno-letniego, to zupełnie trudny moment dla swego organizmu. W konkretniejsze miesiące chętniej sięgamy po dania mięsne i nie zapominamy o zapewnieniu swemu systemowi 5 porcji warzyw i produktów dziennie. Spowolniony po zimie metabolizm i niedobór witamin to przedmiot wielu kobiet. Dlatego też przednówek i przedwiośnie to pełna okazja, aby zregenerować się oraz urozmaicić jadłospis. Kiedy się okazuje, wystarczy wprowadzić kilka prostych zmian. 

Rosnące powoli temperatury, zieleniejąca trawa za oknem i smak nadchodzącej wiosny nastrajają do tego, by na swoich talerzach pojawiały się miksy kolorowych warzyw. Możemy stworzyć sałatki także na słońce, kiedy natomiast na zima. Do propozycji sałatek z gotowanymi czy pieczonymi warzywami najlepiej pasować będą polskie warzywa korzeniowe, takie jak: marchewka, korzeń pietruszki czy buraki. Po upieczeniu lub przyrządzeniu na parze te warzywa to skarbnica witamin i ekologicznego smaku. Świetnie wpasowywać się będą z kaszami, zarówno tymi typowymi, jak gryczana czy pęczak, ale również kaszą jaglaną czy quinoa. Warto mieć, że warzywa najlepiej obierać dość cienko, dzięki czemu pozyskamy spośród nich wartość wartości odżywczych. Bowiem powszechnie wiadomo, że nic składników odżywczych jest tuż pod skórką. Do sałatek na zima przyznają się z zmianie sałaty, a ponadto pierwsze nowalijki i kiełki. Te drugie możemy robić także na samodzielnym parapecie. Całość przyprawiona dressingiem będzie skłonnym posiłkiem np. na kolejne śniadanie. Porcję warzyw zapewnić może jeszcze sok pomidorowy 100% w przyjemnym i bezpiecznym kartonowym opakowaniu. Szklanka soku to sztuka witamin, która sprawdzi się również w przypadku osób dorosłych, jak i dzieci. Z kolei pasteryzowany sok z buraków wykorzystywany jest dziewczynom z anemią i dziewczynom w ciąży – porcja, tj. 200 ml, pokrywa dzienne zapotrzebowanie na kwas foliowy. 

Wzorem naszych prababć do kuchni na przednówku warto zaprosić kiszonki. Te klasyczne, czyli kiszone ogórki oraz kiszona kapusta, to doskonałe probiotyki wspomagające pracę naszego projektu trawienia. Spożywane regularnie sprawią, że łatwiej przyswajać będziemy witaminy a mikroelementy z drugich pokarmów. Ciekawym dodatkiem będą też kiszone oliwki lub kiszone warzywa korzeniowe np. marchew. 

Szybką, elegancką i zdrową dawką witamin, szczególnie dla kobiet pracujących, będą soki. Szklanka soku (200 ml) potrafi być samotną z pięciu zalecanych porcji warzyw i owoców dziennie. Soki mają podobne wartości odżywcze do produktów oraz warzyw, z jakich stały otrzymane. Zgodnie z regułami prawnymi 100% sok owocowy zawiera wyłącznie sok wyciągnięty z owoców, co oznacza, że w jego sklepie nie znajdziemy dodanego cukru. Ponadto soki nie zawierają żadnych sztucznych barwników, aromatów czy konserwantów. Ich barwa i smak pochodzą z zdrowych właściwości zysków i warzyw, które zastosowano do ich powstania. Popularne opakowania soków – kartony, są miłą i praktyczną formą. Zastosowana technologia bardzo małej (kilkudziesięciosekundowej) pasteryzacji zakończonej chłodzeniem i rozlewem w warunkach aseptycznych gwarantuje ich moc przez większy odcinek czasu.

About admin

Check Also

Jak wszystek zna kiedy to pisać i funkcję tą powoduje przynajmniej 2 razy dziennie

Reklama: Technik dentystyczny Bydgoszcz Niby każdy wie kiedy toż produkować i czynność tą pisze przynajmniej …