Strona główna / psychologia / Zarywamy noce, kończąc ważny projekt albo zaczynamy pracę bladym świtem dodatkowo nie potrafimy się obudzić nawet po dwóch filiżankach kawy.

Zarywamy noce, kończąc ważny projekt albo zaczynamy pracę bladym świtem dodatkowo nie potrafimy się obudzić nawet po dwóch filiżankach kawy.

Zarywamy noce, kończąc ważny projekt albo zaczynamy pracę bladym świtem zaś nie możemy się obudzić nawet po dwóch filiżankach kawy. Kultura i elektryczność oczekują na nas energia w godzinach, które są nienaturalne, zaś wtedy z zmianie kieruje do nieprzyjemnych skutków. Dr Michael Breus, chronobiolog i psycholog kliniczny, dzięki stałej pracy z pacjentami stworzył przełomową teorię chronotypów. Możemy dowiedzieć się, w których fazach jesteśmy niezmiernie skuteczni, jak nam się najlepiej śpi i robi. Dr Breus to ponad autor zaskakująco prawego a sprawnego programu, wysyłającego do synchronizacji rytmu bycia z wewnętrznym zegarem biologicznym. Niedawno pokazała się jego praca „Potęga KIEDY. Zarabiaj w harmonii ze znajomym naturalnym rytmem”. 

Wszystkie ssaki korzystają w środka charakterystyczną grupę komórek, które kontrolują uwalnianie hormonów i dostarczanie sygnałów odpowiednim organom. Proces dokonuje się według stałego harmonogramu. I ten program jest oparty o 24-godzinny okres – zegar biologiczny.

Zazwyczaj ludzie mówią nam „jako” coś zrobić. Pan mówi: „kiedy”. To właściwie takie ważne?

Oczywiście. Możemy coś zrobić lepiej, stanowić daleko skuteczni tylko dzięki temu, że postanowimy się przesunąć swoją pracę na drugą porę dnia. Dla dużo ludzi – mnie również – stanowi owo niezwykle istotna kwestia.

Czy działanie tej tejże czyności w przeciwnym czasie że przekazać nam różne wyniki?

Tak. Doświadczyłeś obecne na ponad 350 przypadkach.

Oraz jakie negatywne skutki może wywierać zaburzenie zegara biologicznego?

To przede każdym dane medycynie problem ze snem – tak zwany Zespół Opóźnionej Fazy Snu (Delayed Sleep Phase Syndrome – DSPD), Zespół Przyspieszonej Fazy Snu (Advanced Sleep Phase Syndrome – ASPD) czy zaburzenia powstające z innej niż 24-godzinna długości okołodobowego cyklu sen-czuwanie. Obejmują one konsekwencję faktu, że nasz osobisty biologiczny zegar dzieli się od stylu zarabiania.

W który forma ta odpowiedź przychodzi na bliską codzienność?

Jesteśmy wykończeni i pozbawieni energii. Mamy problemy w zależnościach z kolejnymi ludźmi, zwolniony czas reakcji – to akurat skutki braku snu. Sądzę, że dużo schorzeń płynie ze prostego niepoznania i nieświadomości swojego chronotypu. Jeżeli ktoś pojmie, na czym liczy teoria chronotypów, uzna ją także przedstawi kilka zmian do programu. Wówczas zminimalizuje lub całkowicie pozbędzie sie negatywnych skutków.

Twierdzi Pan, że bycie zgodnie z swym zegarem biologicznym sprawi, iż będziemy dumni…

Tak. Poznałeś tego sam.

A jest dodatkowe życie razem z własnym rytmem biologicznym i zarazem rytmem społecznym?

Dzielę wszystkich na chronotypy. Istnieją cztery: delfin, wilk, lew i niedźwiedź. Niestety – wyłącznie w przypadku niedźwiedzi łatwo zgrać ze sobą rytm biologiczny i społeczny. W pozostałych przypadkach że toż nastręczać kłopotów.

O admin

Sprawdź także

Są bogate techniki manipulacji. Nawet nie zdajemy sobie sprawy z obecnego, jak często im słuchamy.

Reklama: Poradnia psychologiczna Toruń Są przeróżne techniki manipulacji. Nawet nie zdajemy sobie przygody z ostatniego, …