Strona główna / Ciekawostki / Z przeprowadzonego doświadczenia wynika, że prawie 4,8 mln Polaków kiedykolwiek sięgnęło po audiobooka.

Z przeprowadzonego doświadczenia wynika, że prawie 4,8 mln Polaków kiedykolwiek sięgnęło po audiobooka.

Z wykonanego badania wynika, że około 4,8 mln Polaków kiedykolwiek sięgnęło po audiobooka. Liczba aktywnych użytkowników książek audio liczy przeszło 2,8 mln osób.
Większość Polaków wie o istnieniu książek audio. Oczywiście, korzystanie z
odmian to wydarzenie o bardzo mniejszej skali. Podczas gdy około 6 na 10 Polaków
deklaruje, że dotychczas słyszało o pracach audio (61%), to wówczas co 7.
przyznaje, że stosowałem spośród nich kiedykolwiek (14%), oraz co 11. deklaruje, że ma
spośród nich teraz (9%).
Słuchacze audiobooków wtedy w decydującej mierze osoby młode, stanu wolnego,
opierające się wyższym lub małym wykształceniem, zamieszkujące duże miasta.
Ważną pracę w słuchalności audiobooków odgrywa zaawansowanie technologiczne
użytkowników. Udział korzystających jest zdecydowanie wyższy zarówno wśród
internautów (13% vs. 1% nie-internautów), jak i wśród posiadaczy urządzeń
mobilnych tj. laptop, tablet, smartfon. Odsetek słuchaczy audiobooków jest aż o 12
p.p. większy w całości użytkowników urządzeń mobilnych, niż wśród osób, które takich
urządzeń nie posiadają (14% vs. 2%).


Po książki audio sięgają konsumenci, którzy z samej ściany nie boją się korzystać
z zmiany produktowych, a z innej strony chętnie rekomendują efekty i pomoce
w naszym najbliższym otoczeniu. W ruchu z ostatnim, w kategorii słuchaczy audiobooków
występuje nie tylko wielki potencjał nabywczy, a też potencjał dla marketingu rekomendacji.
Słuchanie audiobooków nie jest działaniem na co dzień – 17% słuchaczy audiobooków dostosowuje się do grupie heavy users, czyli korzystających codziennie lub kilka razy w tygodniu. 8 na 10 użytkowników sięga po prace stosunkowo rzadziej.
Użytkownicy książek audio najczęściej ulegają ich w zakładzie (69%), nieco rzadziej
w środkach transportu publicznego (35%) czyli w samochodzie osobowym (14%, w tym
17% jako pasażer, a 14% jako kierowca). Do rzadkości należy słuchanie audiobooków
w stricte publicznych miejscach tj. praca (9%), szkoła (9%), restauracja/kawiarnia (7%),
sklep (6%).
Okoliczności słuchania audiobooków koncentrują się wokół motywu podróży. 23% użytkowników słucha ich w odległości do/z pracy, 22% w odległości do/z szkoły, 19% w opcji na urlop/wakacje. Słuchacze rzadko kiedy sięgają po prace w formach, w jakich wymagali wykazać się podzielnością uwagi, godząc jednocześnie słuchanie pracy z działaniem kolejnej rzeczy np. podczas gotowania (10%), uprawiania sportu (10%), pracy (9%), czy dokonywania zakupów (4%).
Kombinacja ogólnych preferencji i przyczyn obiektywnych stanowi ważną argumentację dla niesłuchania audiobooków. Przywiązanie do publikacje w standardowej metodzie, brak odtwarzacza lub brak czasu, są najczęściej wskazywanymi barierami. Biorąc zawsze pod uwagę wysoki potencjał rekomendacyjny w rodzinie klientów, można umieścić tezę, że penetracja słuchaczy audiobooków w perspektyw będzie wzrastać.

O admin

Sprawdź także

Tort jest ciastem okazjonalnym. Sporadycznie ktoś niebawiący się cukiernictwem określa się na rozpoczęcie wyzwania

Reklama: Alejki ślubne Bydgoszcz Tort jest ciastem okazjonalnym. Sporadycznie ktoś niebawiący się cukiernictwem decyduje się …