Strona główna / Bez kategorii / Wpływ nowoczesnej technologii na wzmożenie agresji u dzieci

Wpływ nowoczesnej technologii na wzmożenie agresji u dzieci

gry komputerowe Reklama odgrywa znaczącą postać w kształtowaniu osobowości dziecka i często występuje się uwagą jego agresywnych zachowań. „Badania z roku 2004 zrealizowane w USA wskazują, że małe dziecko jest wystawione na życie czterdziestu tysięcy reklam rocznie. Informacji są wszędzie – w telewizji, radiu, na trasie, przedszkolu, szkole. W placówkach edukacyjnych dużo jest reklam światowych korporacji”. Dziecko praktycznie wszędzie znajduje się z reklamą. A jednak dzieci poniżej 8 roku życia, co jednoznacznie pokazują analizy psychologiczne, nie potrafią zrozumieć perswazyjnej intencji reklam. Używają je bezkrytycznie, nie podejrzewają, że dane w nich sprzedane mogą stanowić uogólnione, wysokie i przekłamane. Reklama tworzy przez wtedy na nie bardzo wyrazisty i praktyczny wpływ. Dorośli że często zapominają o tym, jak chłonny jest umysł małego dziecka. Jeszcze bardzo dzieci ogląda telewizję poza kontrolą rodziców, łatwowiernie chłonąc przekaz. Nie odczuwa przy nich nikogo, kto wytłumaczyłby im myśl reklamy. A ale nawet dzieci starsze często nie potrafią pokazać różnicy między reklamą, a programem informacyjnym. Twórcy reklam „oplatają” dziecięce programy blokami reklamowymi, łączą lubianą przez dzieci animację ze zwykłym filmem, dodają łatwo wpadającą w ucho piosenkę lub rymowankę, wykorzystują nasze dziecku formy i miejsca, tworząc symboliczną prezentację „radosnego dzieciństwa”. Dzieci często korzystają obrazy reklamowe do polskiej sytuacji życiowej, warunków w których istnieje ich rodzina. Szczególnie w kwestiach dzieci z ubogich lub patologicznych rodzin pojawiały się poczucie irytacji, zdenerwowania, smutku i zakłopotania zdradzające bezradność. Dzieci te nie identyfikowały się tak, jak część ich rówieśników, z reklamowanymi sylwetkami i przedstawionymi realiami; wówczas nie był ich świat. Oby z czasem frustracje też nie zaowocowały agresją wobec tych „dobrych”, dostatnio będących ludzi, którym się powiodło”. Cały wysiłek producentów reklam kieruje się do uzasadnienia dzieciom konieczności posiadania reklamowanego, czasami bezużytecznego gadżetu. Dlatego reklamy powtarzają często: musisz „zatem” zawierać. Reklamowany i dostarczany jest a nie tyle sam produkt, ale moda na niego, emocjonalna otoczka związana z byciem ‘wyznacznika prestiżu”, a w wyniku „podświadomy” przymus, wytworzony jeszcze przez większość rówieśniczą, kierujący do uzyskania wymarzonego obiektu. W wyniku dziecko traci rozeznanie we domowych emocjach i potrzebach, zwraca bowiem uwagę przede wszystkim na ostatnie, co liczą inni. Postępowanie wyżej opisane kształtuje u dzieci postawę konsumpcyjną: najpierw w odniesieniu do celów, a dalej do głów i informacji. Wszystko tworzy być podporządkowane momentalnej zachciance, chwilowemu kaprysowi lub przelotnej modzie. Ale kiedy moda wymienia się, zdobyty przedmiot, obiekt czy gadżet – rzuca się. Intencją producenta stanowi nie to, aby dziecko polubiło zdobyty temat na długo, przyzwyczaiło się do niego, a właściwie to, aby polubiło samą procedurę nabywania. Materiał jest całkowicie atrakcyjny, żeby go zdobyć. Jednakże efekt ten celowo wyróżnia się „bylejakością” oraz dużo szybko można porzucić go bez większego żalu na korzyść nowej mody.

O admin

Sprawdź także

Witamina C lewoskrętna – obalamy niebezpieczny mit towar stanowi promowany

Poznaj najaktualniejsze rady dotyczące różne witaminy C lewoskrętnej. Efekt ostatni jest proponowany poprzez kilku nieuczciwych …