Strona główna / budownictwo / Urząd kwestionował także stosowanie postanowień pozbawiających konsumentów prawa odstąpienia z umowy, jak jej ważne warunki ulegną zmianie

Urząd kwestionował także stosowanie postanowień pozbawiających konsumentów prawa odstąpienia z umowy, jak jej ważne warunki ulegną zmianie

Reklama: Deweloper Bydgoszcz

deweloper1
Urząd kwestionował i stosowanie postanowień pozbawiających konsumentów prawa odejścia z umowy, kiedy jej drogie warunki ulegną zmianie. Deweloperzy zastrzegali we wzorcach umownych m.in. możliwość: zaufania do celu lokalu o powierzchni mniejszej niż znana w zgodzie (np. Ronson Development Partner 2 w Stolicy), zmiany rozwiązań technologicznych oraz materiałów budowlanych (np. Przedsiębiorstwo Budowlane Górski z Gdańska), a nawet podniesienia wartości pomieszczenia w wypadku zmiany stawek opodatkowania (np. Interbud-Lublin S.A. w Lublinie) – bez umożliwienia klientowi rezygnacji z zakupu lokalu. Tymczasem, zgodnie z założeniem, gdy przedsiębiorca zmienia podstawowe warunki umowy, do których uznają się cena czy powierzchnia kupowanego mieszkania, konsument powinien wynosić nadzieję odejścia od umowy bez powstawania spośród obecnego stopnia jakichkolwiek kosztów (np. płacenia kar umownych).
Przestrzeganie nowych przepisów
Urząd badał i, czy przedsiębiorcy stosują się do przepisów zaczynającej od kwietnia 2012 roku ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego. W końcu zakwestionowano m.in. praktykę Przedsiębiorstwa Budownictwa Ogólnego Trojan w Mikołowie, jakie nie dało w prospekcie inwestycji budowlanej danych o tym, czy przeciwko przedsiębiorcy męczą się bądź wiodły postępowania egzekucyjne na ilość powyżej 100 tys zł. Zgodnie z prawem, deweloper ma obowiązek przedstawić potencjalnym nabywcom informację dotyczącą jego sytuacji gospodarczej.
Korzyść dla użytkowników
Praktyczne dane dotyczące umów z deweloperami otrzymują się w grupy badania i różnic w serwisie UOKiK. Bezpłatną usługa w osiąganiu swoich praw konsumenci uzyskają u powiatowych lub miejskich rzeczników klientów w tytułach miejskich lub starostwach powiatowych albo pod numerem telefonu 0800 007 707 dobrym od pn. do pt. od 9.00 do 17.00. Ponadto użytkownicy mogą wykorzystać z darmowej informacji w działach terenowych Federacji Konsumentów i jeszcze pod adresem poczty elektronicznej [email protected]ów.pl stosowanym przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

O admin

Sprawdź także

Opalanie podłogowe

Ogrzewanie podłogowe zatem co raz dużo rozpowszechniony forma ogrzewania domu. Istnieje zatem ostatnie taki podejście …