Home / Moda / Zdrowie / Po proszku moringa, jagodach goji i cukrze kokosowym, pora na następne superfood.

Po proszku moringa, jagodach goji i cukrze kokosowym, pora na następne superfood.

Po proszku moringa, jagodach goji i cukrze kokosowym, czas na świeże superfood. Plantany, czyli warzywne banany, toż wyjątkowo przystępny wynik w Ameryce Łacińskiej. I chociaż wyglądem wyglądają te zwykłe, ich strony wiele się różnią.

Potrafimy je gotować, dusić i smażyć. To szczęście błonnika, witamin B6 i C oraz potasu, żelaza czy beta-karotenu.

Coraz częściej potrafimy kosztuje spotkać w znacznych sieciówkach. Za kilogram zapłacimy ok. 14 zł. Są ciut większe od zwykłych owoców i przybierają kolory od młodego po czarny. Z młodego plantana możemy dokonać czipsy i krakersy, i z żółtego – naleśniki i ciasta. Czarny plantan stanowi szczególnie uroczy i słaby, idealnie pasuje czyli do lodów czy deserów.

Plantan jest źródłem cennego potasu – koniecznego do dobrej czynności układu sercowo-naczyniowego. W 100 g owocu uważa się ponad 400 mg tego elementu. Określa on ciśnienie tętnicze krwi i puls. Wpływa oraz na gospodarkę sodowo-wapniową systemu i oddziałuje na dobrą kurczliwość mięśni, np. sercowego.

W plantanach znajdziemy magnez oraz wapń. Składniki te chwalone są osobom zmagającym się z nadciśnieniem. Uważać powinny jednak pacjenci przyjmujący środki farmakologiczne, które redukują ciśnienie. Najczęściej ich robienie wiąże się z usuwaniem potasu z organizmu.

Plantany zawierają naturalną skrobię, która pomaga błony śluzowe wyścielajace żołądek. Są wtedy polecane przy innego typu dolegliwościach żołądkowych: zapaleniach, nadkwaśności, wrzodach. Pomogą przy kolkach czy chorobie Leśniowskiego-Crohna.

Skrobia ma pozytywny pomysł na florę bakteryjną uważającą się w jelitach. Wykazuje także działanie prebiotyczne.

Najlepiej spożywać spożywa po ugotowaniu, lekko dosolone również z dodatkiem oliwy. W sukcesu smażenia, tłuszcz może zniszczyć bowiem wszystkie ważne składniki odżywcze. Plantany warto jeść regularnie, natomiast nie ale po antybiotykoterapii albo po ukończonych chorobach żołądka.

Warzywne banany to bogactwo witaminy B6, koniecznej do normalnej funkcji systemu immunologicznego. Tego sposobie witamina jest rozpuszczalna w wodzie. Właśnie dlatego plantany najlepiej przyrządzać na parze, a po jeść np. w twarzy puree.

Plantany wtedy ponad źródło witamin B1, B2, B5, C, E oraz kwasu foliowego. Zlokalizujemy w nich również cenny beta-karoten – 448 mcg w 100 g owoców.

About admin

Check Also

Jak wszystek zna kiedy to pisać i funkcję tą powoduje przynajmniej 2 razy dziennie

Reklama: Technik dentystyczny Bydgoszcz Niby każdy wie kiedy toż produkować i czynność tą pisze przynajmniej …