Strona główna / Bez kategorii / Parę podstawowych zasad zdrowego żywienia dzieci

Parę podstawowych zasad zdrowego żywienia dzieci

zdrowejedzenie Owoce oraz jarzyny są idealnym źródłem witamin, biopierwiastków, ale też wody oraz błonnika pokarmowego, co wspiera prawidłową perystaltykę jelit oraz działa pozytywnie na mikroflorę przewodu pokarmowego. Ostatnio promuje się zasadę „Zjedz 5”, co świadczy wykształcenie nawyku zjadania pięciu racji tych artykułów dziennie. Toteż warzywa oraz efekty powinny stanowić częścią składową wszystkich posiłków ucznia. Przykładem takiej piątki pewno stanowić: szklanka świeżego soku pomarańczowego, dwie duże śliwki, cząstka pomidora, surówka z marchwi lub selera, truskawki. W okresie zajęć szkolnych dziecko wykonuje zarówno pracę umysłową jak i zewnętrzną (gimnastyka). Poranny posiłek dostarcza siły na możliwość do nauki i mało pierwszych lekcji. Aby uczucie burczenia w brzuchu nie przeszkadzało w dalszej nauce, niezbędne jest zjedzenie następnego posiłku – drugiego, szkolnego śniadania. Pomocne jest, aby drugie śniadanie było przynoszone z domu, i nie brane w sklepu. Rodzice mają wówczas pewność, że dziecko spożyło posiłek, i nie słodycze. Na inne śniadanie należy więc dziecku przygotować kanapkę lub jogurt i produkty. Jeśli maluch nie może obejść się bez słodkiej przekąski spakujmy mu do szkoły zbożowe ciastka czy wafelek z mlekiem, który dobrze lubi i udziela cennego wapnia. Do picia w grupie najprzydatniejsze będą lekkie soki owocowe, warzywne, woda mineralna. Oprócz niedoboru witamin określa je ogromna miara kalorii. Że dziecko stoi w grupie dłużej niż przez 5 lekcji lub ma działania pozalekcyjne, warto przemyśleć zjedzenie posiłku obiadowego w grupie. Jeżeli uczeń powraca do domu powinien dostać obiad po powrocie. Zalecany obiad powinien dostarczyć nawet 35 – 40 % siły w rytmie dnia. Idealnie, gdy posiłek buduje się zupy oraz dania drugiego. Zwracajmy opinię na sposób przygotowania. Należy unikać zbyt częstego jedzenia potraw smażonych w dużym oleju natomiast w panierkach. Każdy obiad musi mieć warzywa, produkt z węglowodanami złożonymi oraz białkowy. Dziecko po obiedzie i krótkim śnie jest lżejsze, łatwo się uczy, aktywniej przebywa w grze lub zajęciach pozalekcyjnych.

O admin

Sprawdź także

Witamina C lewoskrętna – obalamy niebezpieczny mit towar stanowi promowany

Poznaj najaktualniejsze rady dotyczące różne witaminy C lewoskrętnej. Efekt ostatni jest proponowany poprzez kilku nieuczciwych …