Home / sport / O efektywnym pływaniu możemy świadczyć wtedy, kiedy wyćwiczymy w najjaśniejszym poziomie konkretną technikę pływacką

O efektywnym pływaniu możemy świadczyć wtedy, kiedy wyćwiczymy w najjaśniejszym poziomie konkretną technikę pływacką

O efektywnym pływaniu możemy mówić wtedy, kiedy wyćwiczymy w najpiękniejszym stopniu konkretną technikę pływacką, co akurat nie jest spokojne. Na skuteczne pływanie skupia się nie tylko szybkość, a przede każdym dobre (wzorcowe) ułożenie ciała, które umożliwia prędkość, minimalizuje zmęczenie i znacznie eliminuje możliwość wystąpienia urazów. Aby pływanie potrafiło stanowić funkcjonalne, pływak musi tak przeżyć nasze ciało i rozumieć własne możliwości.

Opadające biodra. Z opadającymi biodrami podczas pływania walczy dużo kobiet. Warto zobaczyć, że polskie ciało w wodzie trzyma się jak huśtawka: kiedy podnosimy głowę wysoko nad powierzchnie wody, nasze stopy opadają, kiedy z serii chcemy zanurkować, nasze stopy automatycznie stawiają się w górę. Aby zachować dobrą formę podczas pływania, trzeba starać się znaleźć punkt równowagi. Jeżeli więc się uda, okaże się, że nogi mogą w ogóle nie pracować, oraz na może nie zaczną opadać. Znalezienie odpowiedniego balansu ciała zapewnia bardziej opływowe kształty, zmniejszony wysiłek na zachowanie nóg blisko powierzchni wody, a dodatkowo gwarantuje wykorzystanie mięśni tułowia do konkretniejszej odporności napędowej.

Oszczędzaj pracę serca. Jeden skurcz serca w wodzie jest warty 2-3 skurcze na lądzie. Warto zatem oszczędzać pracę serca, na co wpływ na wydajność pływacka. Możemy określić ją zbyt pomocą SPL – stanowi owo szalenie bezpośredni rozwiązanie, polegający na tworzeniu trendów w wodzie. Bardzo ważne jest wówczas, aby przeważnie być świadomym kroku pływackiego i trzymać wydajny krok podczas niewielkich prędkości. Wzrost wartości wykonywanych ruchów zawsze powinien stanowić spowodowany chęcią wzrostu prędkości, i nie zmęczeniem lub brakiem koncentracji.

Dobra technika. Dobra technika jest niewyobrażalnie ważna, tak ważna, że warto poświęcić dla niej nawet czas, na jakim nam chce. To cała technika umożliwia nam wykonywać zawody i skutecznie pływać bez nadmiernego obciążenia. Jeżeli będziesz szedł „za wszelką cenę”, kosztem swoich mięsni i zmęczenia, zupełnie nie osiągniesz wyników naprawdę wspaniałych jak z piękną metodą.

Wydłużanie ciała. Wydłużanie ciała podczas pływania stanowi niezwykle ważne i należy nieustanne nad nim chodzić. Dzięki wydłużeniu możliwe jest wysoko zwiększenie zasięgu ruchów i zmniejszenie tarcia. Wydłużenie ciała ułatwia również rotację.

Odpowiednia rotacja ciała zapobiegająca kontuzjom w wodzie. Choć o pływaniu powtarza się, iż jest ostatnie niewiele urazowa dyscyplina sportowa, to przecież dochodzi w niej do urazów oraz obciążeń. Żeby ich usunąć, należy przede wszystkim skupić się na właściwej rotacji ciała, należy pracować nad miłym i symetrycznym zwrotem z obustronnym oddychaniem. Rotacja ciała na brzegi powoduje zmniejszenie oporów, ale też bardzo zwiększa zakres ruchów. Jest wtedy ważne przede wszystkim dla pań pływających kraulem.

Pływanie efektywne jest zatem pływaniem z dobrze wypracowaną metodą i doświadczeniem naszego ciała. To rola nad organizmem, lecz jednocześnie nad umysłem. Pilnowanie postawy ciała, oddechu, odpowiedniego rozluźniania mięśni i koncentracji, a dodatkowo poprawiania wszystkiego szczegółu i związku sprawia, że zmierzamy do prawidłowej doskonałości.

About admin

Check Also

Jak napisałem członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są obecnie na świeżej prostej.

Jak napisałem członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są teraz na tej prostej. Sprawą, nad …