Strona główna / Praca / Grywalizacja

Grywalizacja

Grywalizacja że być użyta na stanie rekrutacji. Samym z najliczniejszych światowych potentatów na targu werbowania nowych typów jest firma HAYS Recruiting Experts Worldwide. Firma w badaniu specjalistów prowadzi szeroko zakrojoną rekrutację przez social media. Jej własny oddział korzysta z takich portali, jak Linkedin.com, Goldenline.pl czy Facebook. Ciekawym, innowacyjnym narzędziem jest skorzystanie przez firmę elementów grywalizacji przez stworzoną platformę Gamfi. Poprzez nią goście są szansę dokonania weryfikacji swoich dotychczasowych osiągnięć, biorą także wkład w testach i dodatkowo tworzonych wyzwaniach oraz zdobywają dane o naszych rankingach. Celem gry wdrożonej przez Hays na okresie selekcji było nakłonienie 20-30 pracowników mających co chwila dwoma językami innymi do wypisania się do aplikacji. Dzięki temu prawdopodobne było zaczerpnięcie z linie kontaktów tych kobiet. Celem, który dał sobie HAYS, było kupienie stosunków do 200 ról w toku roku. 
Założono, że z tej części wyselekcjonowanych zostanie sześć osób, które otrzymają stanowisko w środowiskach outsourcingowych na Europę Zachodnią. Aplikacja miała zgromadzić w sobie trzy rodzaje użytkowników: kandydatów na pojedyncze miejsce, promotorów (promujących aplikację) oraz rekruterów, których zagadnieniem było wybieranie potencjalnych kandydatów. Założono, że najlepsi rekruterzy mają propozycję zajęcia w korporacji. Fabuła gry liczyła na tym, że gracze zabierają się w agentów NASA, i ich zleceniem jest szukanie kandydatów kandydatach do zamieszkania na zagrożonej skażeniem ziemi. W grze pojawiły się informacje zwrotne z różnymi zadaniami. Innym przykładem zastosowania grywalizacji w rekrutacji przez naszą markę jest „Sztuka o bro” Kompanii Piwowarskiej. Celem gry było spowodowanie interaktywnej postaci, udział i rozwiązywanie quizów oraz pokonywanie pojawiających się trudności. Warunkiem koniecznym, który pragnął zostać zrealizowany przez gracza, stanowiła jego kreatywność, swoboda w pisaniu tekstu pisanego oraz świadomość dotyczą- ca funkcjonowania mediów społecznościowych. Najlepsi gracze zapraszani byli do skorzystania wkładu w sposobach, po których budowane były rozmowy kwalifikacyjne. Innym przypadkiem gry o działalność była aplikacja UnileverGame, zastosowana przez firmę Unilever. Chętni do lektury musieli wziąć start w żyjącej dziewięć tygodni grze, w której odbywaliśmy projekty biznesowe bazujące na właściwych pytaniach i fizycznych problemach. Ciekawy pomysł został również wykorzystany przez nasz oddział Ikea: chętni do książki mieli dany cel − napisanie poinformowania o pracę, razem z jakim stanowili oni najlepszymi kandydatami do opanowania określonego stanowiska. 
Innym przypadkiem grywalizacji może stanowić aplikacja zaproponowana przez koncern L’Oréal. Gra liczyła na stworzeniu, a wtedy wdrożeniu na targ innego produktu. Końcowy etap stanowiło rozwiązanie testu używanego przez koncern w rekrutacji nowych ludzi. W sukcesie pracowników pracowników w biurze główny nacisk montuje się na ich skuteczność. Przypadkiem może tu być skorzystanie przez przedsiębiorstwo ExactTarget aplikacji The Knowledge Guru. 
Rozwój pracownika oraz pozytywne przejście przez grę odbywa się dzięki jego zaznajomieniu się z środkami szkoleniowymi, a wtedy rozwiązaniu testów potwierdzających nabyte umiejętności. Pracownicy, którzy wchodzili najwyższe wyniki, dostawali nagrody. Dzięki wykorzystaniu tego urządzenia umożliwione zostało szybsze osiągnięcie celu sprzedażowego, a jednocześnie koszt zatrudnienia gości był łatwo gorszy w porównaniu z dotychczas stosowanymi narzędziami rozwoju zasobów pomocnych w organizacji. Grywalizację ukierunkowaną na motywowanie pracowników wdrożyła firma Deloitte, jaka sprzedaje klientom usługi obejmujące doradztwo gospodarcze i podatkowe, audyt, konsulting itd. Deloitte jest zbiorem współpracujących podmiotów gospodarczych o rozproszonej strukturze. Celem zarządzających przedsię- biorstwem było scalenie poszczególnych sił w sam zespół. Zdecydowano się na zastosowanie elementów zabaw w sklepie. 
W centralnym wprowadzono Yammera, czyli aplikację ułatwiającą wymianę umiejętności i spokojniejszy wstęp do plików i wiedz. Następnie wdrożono platformę grywalizacyjną, jakiej końcem było motywowanie pracowników (system nagród miał zachęcić ludziach do komunikacji informacji). Wdrożono i platformę Who what where, na jakiej pracownicy liczyli się wiedzami o odbytych spotkaniach, stażach, za co sprawiali nagrody specjalne. Nazwiska pracowników, którzy uzyskali wyróżnienie, oferowane były na budowie Yammera, co czyniło istotną atrakcję dla gości wszystkich etapów − potrafili się oni bowiem pochwalić swoją książką w rankingu i ważnymi osiągnięciami. Dzięki platformie udało się wykształcić w ludzi sprawę do przeciwstawiania się nauką oraz badaniem i poprawić komunikację pomiędzy pracownikami różnych szczebli (broniła się ona znacznie naturalna). 
Podobnym przykładem jest MyWorkCommunityLiveOps, jakiego obowiązkiem jest motywowanie telesprzedawców. Dzięki wprowadzonej grze udało się o 15% skrócić czas rozmów telefonicznych także o około 10% zwiększyć sprzedaż. Grywalizację stosuje Microsoft, który w projekcie Visual Studio zdecydował się na wprowadzenie systemu osiągnięć. Człowiek chodzący po godzinach, zwłaszcza w dowolnym czasie, zostanie doceniony przez program przez oddanie mu odznaczenia.

O admin

Sprawdź także

Praca detektywa jest dobrą dla kobiet, jakie nie lubią nudy w sztuki.

Praca agenta jest optymalną dla osób, jakie nie lubią nudy w sztuki. Dla tych, którzy …