Home / sport / Ciężko zmotywować Ciż się do biegania? Może zasugerował się i powiedział, iż zatem nie dla Ciebie? Może dostała Cię jesienna chandra, która ma Cię na kanapie przed telewizorem?

Ciężko zmotywować Ciż się do biegania? Może zasugerował się i powiedział, iż zatem nie dla Ciebie? Może dostała Cię jesienna chandra, która ma Cię na kanapie przed telewizorem?

Ciężko zmotywować Ci się do biegania? Może poddałeś się i stwierdziłeś, że toż nie dla Ciebie? Może wzięła Cię jesienna chandra, która trzyma Cię na kanapie przed telewizorem? Pierwszą rzeczą, od której powinniśmy zacząć, to uświadomienie sobie zalet samego sportu. Należy zdać sobie sprawę, że od prac fizycznej zależy kondycję naszego mieszkania. Warto codziennie przypominać sobie powody dla których biegamy. 

Oto kilka naszych podpowiedzi:

– zaraz po paru tygodniach biegania odczuwamy poprawę bycia naszego organizmu

– jesteśmy lżejsi z naszych mniej aktywnych znajomych

– łatwiej utrzymujemy prawidłową wagę

– bieganie pozwala wyzbyć się stresu i rozwiązać napięcia nerwowe

– kontakt z naturą zwiększa odporność – i co za tym idzie – rzadziej dokuczają nam choroby przeziębieniowe

– zabawę z jeszcze lepszych efektów (lepsze samopoczucie)

Aby tak się zmotywować, należy dać sobie cel. Potrzebuje on zawsze spełniać kilka ważnych kryteriów. Przede każdym, winien być wtedy obowiązek biegowy, bezpośrednio związany z prawdziwym wynikiem. Odpowiednim celem motywacyjnym nie będzie zrzucenie kilku kilogramów, gdyż nie jest on związany prosto z osiągami biegowymi. Określenie celu pozwoli nam skupić się na zysku, który wymagamy osiągnąć. Cel przede ludziom wymaga być określony! Jeśli rozpoczynając naszą sprawę z bieganiem, damy sobie za cel przebiegnięcie maratonu, dosyć szybko motywacja nas opuści. Cel powinien istnieć jeszcze mierzalny, czyli opisany w prawdziwych ramach czasowych, np. do kwietnia następnego roku będę w stanie przebiec 8 km.

Początki zwykle są trudne. Czytasz fora, biegasz z sklepu do sklepu fizycznego i poszukujesz właściwego dla siebie obuwia, czujesz się przytłoczony ogromem informacji, jakie i oczywiście niewiele działają na Twoją motywację. Warto skorzystać z rady profesjonalistów, którzy pomogą Ci odnaleźć się w fakcie i odpowiednio ukierunkują.

Dobrą alternatywą istnieje i znalezienie sobie kompana do biegania, aby wzajemnie się motywować i stworzyć pewną aurę zdrowej rywalizacji. Jednak warto pamiętać około siebie kogoś, kto Cię motywuję. Należy przecież mieć, iż stanowi wówczas dopiero dobry smak i nigdy nie zastąpi własnego zawzięcia. Kiedy nie ma coraz aury zimowej, bynajmniej nie musi towarzyszyć Ci osoba trenująca – może ona wędrować na rowerze czy rolkach. Jednak jest zatem czynnik pozytywnie wpływający na polską postawę.

Bardzo ważnym elementem jest cierpliwość. Jeśli po kilku treningach tracisz motywację, warto zdać sobie na pytanie – co ciągnie mnie w dół? Po kilku chwilach biegu dostajesz zadyszki? Nic od razu. Być umie nie istniejesz stale przygotowany do takiego kłopocie i warto spróbować z szybkiego marszu, aby przyzwyczaić płuca i mięśnie do zwiększonego wysiłku? Po niedługim czasie można marsz przeplatać z biegiem, aż będziemy zbudowani do normalnych biegów.

Na jeden cel warto dodać, że bieganie nie daje jedynie efektów zdrowotnych i wizualnych – to i stan umysłu. Poranny trening potrafi dać ogromną działalność na resztę dnia! Warto o tymże mieć.

About admin

Check Also

Jak napisałem członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są obecnie na świeżej prostej.

Jak napisałem członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są teraz na tej prostej. Sprawą, nad …