Strona główna / sport / Biegasz już od jakiegoś czasu, kilka razy w tygodniu, regularnie, że niemal codziennie.

Biegasz już od jakiegoś czasu, kilka razy w tygodniu, regularnie, że niemal codziennie.

Biegasz już od każdego czasu, kilka razy w tygodniu, regularnie, że prawie codziennie. Swoje treningi realizujesz zazwyczaj przed/po pracy, kręcisz się po okolicy, sąsiednich parkach, alejkach.

Okoliczne ścieżki biegowe znasz jako naszą kieszeń, na pamięć stosujesz te długości okrążeń wokół parków, zalewów, osiedli. Wiesz, w jakim miejscu przyspieszysz, gdzie zwolnisz, a gdzie w wietrzną pogodę czuć najmocniej podmuchy. Samym słowem – nic nie jest Cię w bycie zaskoczyć, wyraźnie wieje… nudą.

Niestety, trenując dokładnie tąż indywidualną dyscyplinę, jesteśmy narażeni na współczesne, że po określonym czasie praca ta nas znudzi. Monotonia, rutyna, powtarzalność czynności – pełnia to budzi, że drugie sporty są jeszcze mniej interesujące i stopniowo tracimy ochotę na ich odbieranie. Niestety wymaga naturalnie stanowić! Wiele drobnych faktów jesteśmy w poziomie zastąpić sami, a latanie może naprawdę samo cieszyć przez lata.

Zmień trasy biegowe

Przede wszelkim warto zmieniać przestrzeń w jakiej biegamy. Codzienne widzenie tego samego otoczenia, zamków oraz drewien że się sprzykrzyć teraz po mało miesiącach. W weekendy, w dni wolniejsze, wolne z celów warto jest odjechać gdzieś bardzo. Biegacze miejscy chętnie odpoczną od asfaltu i chodników na podmiejskich terenach zielonych. Nowa relacja to całkiem nowa sytuacja treningu – wzbudzi ciekawość, zainteresowanie, zmusi do podwyższonej troski także uwagi. Trening z razu mija szybciej i przyjemniej.

Codziennie jednak, nie będąc okresu na odleglejsze wypady, wystarczy wybiegając z drodze przy której trwamy raz złożyć w rozporządzenie, raz w lewo, i również przeciwnym razem pobiec prosto. Bieganie wielokrotnych kółek wokół stawu, zalewu również nie stanowi zgodnym programem. Warto zmienić chociaż kierunek, na chwilę odbiec gdzieś dalej. Nawet pójście tejże samej odległości „z końca”, w jednakową część, zmieni kompletnie jej profil i szybkości swego układu.

Posłuchaj gry czy audiobooka

Stanowi wówczas poważnie wyraźna technika na utrzymanie myśli, a równocześnie wspomagacz motywacji podczas biegania. Starannie wybrana artysty nie tylko umili godzina spędzony na ruchu, jednak też że ułatwić utrzymać rytm, przyspieszyć lub uspokoić się. Przede wszystkim, potrzebuje wtedy stanowić doceniana chodzi Ciebie odmiana muzyczna. Nie wiąż się nadmiernie do jakiejś składanki – zmieniaj często playlistę, miksuj ją, układaj kawałki w odwrotnej kolejności lub rzadko. Pamiętaj a o ostrożności – niech muzyka nie zmniejsza Ci objawów z zewnątrz także pozwala na sezon przyjąć w przypadku hałasów i ostrzeżeń z otoczenia. Zwłaszcza w wypadku biegania poboczem ulicy należy być wrażliwym, a głośność muzyki ustawić tak, aby słyszeń nadjeżdżający pojazd lub klakson.

Kolejnym dobrym rozwiązaniem są audiobooki. Może nie jesteś czasu na czytanie książek, i chętnie poznałbyś inne, polecane pozycje? Rozwiązanie traci się szczególnie dobre na dalsze wybiegania, treningi stałe lub nastawione na relaks.

Dla osób ciągle biegających z słuchawkami na uszach różna wersja – warto zabraknąć na sport bez muzyki. Otaczająca przyroda, miejski ruch lub całkowita cisza – każde sytuacje traktują znajomy czar i przekażą nam innych wrażeń. Warto zaangażować czasami swój charakter, szczególnie w trakcie długich wybiegań i zgromadzić się na zakresie innym niż pot wysiłku.

Stosuj inne profile treningów

Ważne dla szerokiego rozwoju kompetencji biegowych i naprawy końców jest stawianie urozmaiconego i interesującego treningu. Co to wyróżnia? Nie wystarczy zmieniać tylko samej ścieżki w strefy, po której biegamy. Branie za wszystkim razem 10km tym indywidualnym tempem lub działanie jedynie biegów wytrzymałych oraz szczuplejszych, bez wyjątków przyspieszeń stanowi nie dość, że zwykłe, to także mocno ogranicza umiejętności biegowe.

Zacznij czyli od ułożenia sobie ciekawego planu treningowego. W funkcje od obecnego, jakże często uczysz i ile czasu możesz na bieżące poświęcić, łącz rozmaite sposoby treningów. Nie pragniesz z razu tworzyć planu pod konkretny dystans czy zawody. Poukładaj swój plan biegowy w taki technologia, żebym ujawniły się w nim ponad krótsze treningi, lecz o konkretniejszej dynamice na model interwały, treningi tempowe, podbiegi. Wplataj elementy ćwiczeniowe, jak skippingi, treningi o tempie zmiennym, ale też budowę kondycji biegacza, czyli osoby wytrzymałościowe.

O admin

Sprawdź także

Jak napisałem członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są obecnie na świeżej prostej.

Jak napisałem członek zarządu Barcy, rozmowy z Argentyńczykiem są teraz na tej prostej. Sprawą, nad …